Ärka, märka, tegutse

Ärka, märka, tegutse - õpetaja ja kool teadlikuks soostereotüüpidest, nende ületamise vajadusest ja võimalustest hariduse ja töö valdkonnas
Projekti üldeesmärk:
Tõsta Eesti haridussüsteemi teadlikkust soostereotüüpide piiravast mõjust haridus- ja tööturule ning anda teadmisi ja vahendid soostereotüüpide ületamiseks haridus- ja tööelus
Projekti spetsiifilised eesmärgid:
- tõsta pedagoogilise kaadri ja haridusametnike teadlikkust SVÕst, sh soostereotüüpidest ja nende kahjulikust mõjust haridus- ja tööelus
- varustada õpetajaid teadmiste, õppematerjalide ja metoodikatega SVÕ aspekti avamiseks ja integreerimiseks õppetöösse ja koolikultuuri
- teha ettepanekuid kõrgkooli õpetajakoolituse õppekavade täiendamiseks SVÕ temaatika integreerimiseks ja sootundliku pedagoogika juurutamiseks
- tutvustada välismaist parimat praktikat SVÕ teadvustamise ja kooli/haridusellu juurutamise alal, sh maakonnatasandi rolli teades
- tugevdada sooteadlike koolijuhtide/õpetajate/haridusametnike võrgustikke, sh maakondade tasandil, algatada muutustele suunatud debatte, sh meediat kaasates
- tugevdada sektoritevahelist koostööd kaasaegse sooteadliku hariduse edendamisel, sh sihtgruppi ning ka õpilasi kaasates
- tugevdada taotlejaorganisatsiooni kui soolise võrdõiguslikkuse edendaja suutlikkust kaasa rääkida huvi- ja survegrupina hariduse kaasajastamisel ja soolise ebavõrdsuse kaotamisel ühiskonnas
- aidata kaasa Soolise võrdõiguslikkuse seaduse elluviimisele Eestis
Tegevused eesmärkide saavutamiseks:
· viiakse läbi 2 rühmaintervjuud/ajurünnakut õpetajate/koolijuhtide SVÕ alaste hoiakute kaardistamiseks ja koolitusvajaduse ja koolituse sisu täpsustamiseks;
· töötatakse välja originaalsed õppematerjalid ja rühmatööd projekti seminaridel kasutamiseks; sh filmitakse videoklipid nn elust enesest soostereotüüpide äratundmiseks ühiskonnas ja koolis, millele lisatakse õppeülesanded õpilastega koos analüüsimiseks; valmistatakse CDd seminaridel tutvustamiseks ja koolidele levitamiseks;
· viiakse läbi 10 koolitust Eesti 9 maakonnas (osalejad: õpetajad, koolijuhid, maakonna haridusametnikud; ENÜ regionaalsete ümarlaudade esindajad), sh üks koolitus vene keeles vene koolide õpetajatele Tallinnas;
· tehakse õppevisiit Rootsi (15 in koos projektijuhiga, 3 päeva); programm valmistatud Västmanlandi maakonna SVÕ eksperdi Eva-Karin Wedin poolt (sootundlike õppematerjalide autor), tutvutakse SVÕ pilootprojekte läbiviinud kooliga, maakonnatasandi rolliga sootundliku hariduse toetamisel ja koolide arengukavade kureerimisel; genuspedagog õppekavaga, viiakse läbi diskussioone õpetajatega, tutvutakse Rootsi SVÕ edendusstruktuuridega;
· analüüsitakse õpetajakoolituse õppekavu (omapanusena); viiakse läbi õppekavateemaline koolitus/ajurünnak koolijuhte/õpetajaid, ametnikke kaasates;
· koostatakse ja antakse välja juhendmaterjal/käsiraamat koolidele/õpetajatele sugupoolte aspekti arvestamiseks õppetöös, sh soostereotüüpide ületamiseks ja õpilaste valikute laiendamiseks, koolide arengukavade täiustamiseks SVÕ aspektiga; trükitakse 2000 tk koolitusmaterjali, mida levitatakse koolidele;
· viiakse läbi lõppkonverents, kuhu kutsutakse kõigi sihtgruppide, Tallinna Ülikooli, haridusministeeriumi jne esindajad, kokku 100 inimest, kus tutvustatakse projekti tulemusi ning kuhu kaasatakse väliseksperdid; uuenduslikuna kooliteater Eestist soostereotüüpide avaldumisvormide ja nende mõju visualiseerimiseks koolis, kutsevalikutes ja tööelus;
· koostatakse lõpparuanne; kavandatakse jätkutegevusi, sh sootundliku hariduse alaseid koolitusi erinevatele sihtrühmadele (koolijuhid, õpetajad, ametnikud) ENÜ tegevusena;
· projekti kajastamisse kaasatakse meediat; koolituste käigus innustatakse võrgustike ja sektoritevahelist koostööd SVÕ edendamiseks haridus- ja tööelus
Projekti elluviimise aeg:
1. november 2010-31. oktoober 2012
|