Eesti
Naisteühenduste
Ümarlaud
ENÜ  UUDISED  LIIKMED  SIHTASUTUS  MEIE TEGEVUS  MAAILMAST  PALGALÕHE
Ärka, märka, tegutse

Ärka, märka, tegutse - õpetaja ja kool teadlikuks soostereotüüpidest, nende ületamise vajadusest ja võimalustest hariduse ja töö valdkonnas

 

Projekti üldeesmärk:

Tõsta Eesti haridussüsteemi teadlikkust soostereotüüpide piiravast mõjust haridus- ja tööturule ning anda teadmisi ja vahendid soostereotüüpide ületamiseks haridus- ja tööelus  

 

Projekti spetsiifilised eesmärgid:

  • tõsta pedagoogilise kaadri ja haridusametnike teadlikkust SVÕst, sh soostereotüüpidest ja nende kahjulikust mõjust haridus- ja tööelus
  • varustada õpetajaid teadmiste, õppematerjalide ja metoodikatega SVÕ aspekti avamiseks ja integreerimiseks õppetöösse ja koolikultuuri
  • teha ettepanekuid kõrgkooli õpetajakoolituse õppekavade täiendamiseks SVÕ temaatika integreerimiseks ja sootundliku pedagoogika juurutamiseks
  • tutvustada välismaist parimat praktikat SVÕ teadvustamise ja kooli/haridusellu juurutamise alal, sh maakonnatasandi rolli teades
  • tugevdada sooteadlike koolijuhtide/õpetajate/haridusametnike võrgustikke, sh maakondade tasandil, algatada muutustele suunatud debatte, sh meediat kaasates
  • tugevdada sektoritevahelist koostööd kaasaegse sooteadliku hariduse edendamisel, sh sihtgruppi ning ka õpilasi kaasates
  • tugevdada taotlejaorganisatsiooni kui soolise võrdõiguslikkuse edendaja suutlikkust kaasa rääkida huvi- ja survegrupina hariduse kaasajastamisel ja soolise ebavõrdsuse kaotamisel ühiskonnas
  • aidata kaasa Soolise võrdõiguslikkuse seaduse elluviimisele Eestis

 

Tegevused eesmärkide saavutamiseks:

·         viiakse läbi 2 rühmaintervjuud/ajurünnakut õpetajate/koolijuhtide SVÕ alaste hoiakute kaardistamiseks ja koolitusvajaduse ja koolituse sisu täpsustamiseks;

·         töötatakse välja originaalsed õppematerjalid ja rühmatööd projekti seminaridel kasutamiseks; sh filmitakse  videoklipid nn elust enesest soostereotüüpide äratundmiseks ühiskonnas ja koolis, millele lisatakse õppeülesanded õpilastega koos analüüsimiseks; valmistatakse CDd seminaridel tutvustamiseks ja koolidele levitamiseks;

·         viiakse läbi 10 koolitust Eesti 9 maakonnas (osalejad: õpetajad, koolijuhid, maakonna haridusametnikud; ENÜ regionaalsete ümarlaudade esindajad),  sh üks koolitus vene keeles vene koolide õpetajatele Tallinnas;

·         tehakse õppevisiit Rootsi (15 in koos projektijuhiga, 3 päeva); programm valmistatud Västmanlandi maakonna SVÕ eksperdi  Eva-Karin Wedin poolt (sootundlike õppematerjalide autor), tutvutakse  SVÕ pilootprojekte läbiviinud kooliga, maakonnatasandi rolliga sootundliku hariduse toetamisel ja koolide arengukavade kureerimisel; genuspedagog õppekavaga, viiakse läbi diskussioone õpetajatega, tutvutakse Rootsi SVÕ edendusstruktuuridega;

·         analüüsitakse õpetajakoolituse õppekavu (omapanusena); viiakse läbi õppekavateemaline koolitus/ajurünnak koolijuhte/õpetajaid, ametnikke kaasates;

·         koostatakse ja antakse välja juhendmaterjal/käsiraamat koolidele/õpetajatele sugupoolte aspekti arvestamiseks õppetöös, sh soostereotüüpide ületamiseks ja õpilaste valikute laiendamiseks, koolide arengukavade täiustamiseks SVÕ aspektiga; trükitakse 2000 tk koolitusmaterjali, mida levitatakse koolidele;

·         viiakse läbi lõppkonverents, kuhu kutsutakse kõigi sihtgruppide, Tallinna Ülikooli, haridusministeeriumi jne esindajad, kokku 100 inimest, kus tutvustatakse projekti tulemusi ning  kuhu kaasatakse väliseksperdid; uuenduslikuna kooliteater Eestist soostereotüüpide avaldumisvormide ja nende mõju visualiseerimiseks koolis, kutsevalikutes ja tööelus;

·         koostatakse lõpparuanne; kavandatakse jätkutegevusi, sh sootundliku hariduse alaseid koolitusi erinevatele sihtrühmadele (koolijuhid, õpetajad, ametnikud) ENÜ tegevusena;

·         projekti kajastamisse kaasatakse meediat; koolituste käigus innustatakse võrgustike ja sektoritevahelist koostööd SVÕ edendamiseks haridus- ja tööelus

 

Projekti elluviimise aeg:

1. november 2010-31. oktoober 2012